2006-09-30

《EYES ON ME》:憧憬爱情



这是Psytopic网友强烈推荐的歌曲,从时效上说,虽已属多年前的作品,再次聆听,却依然感动。《EYES ON ME》是最终幻想系列八的主题歌,据说这一代的主题是爱,歌名的中文翻译是《凝望我》。Psytopic特别这段MTV,即使你没有玩过FF8(Final Fantasy 8),相信也能为其中的情节共鸣,特别适合对爱情充满憧憬的朋友观看。-psytopic.com


Psytopic网友“稀缺+没效率”说:
这首歌真的是动人心魄啊!歌词,曲调。
这首歌都会让我想起他,想起最美好的爱情时光。


先看段MTV吧:




点击CD图片播放《EYES ON ME》




附歌词:

When never sang my songs on the stage on my own.
当我唱歌时,总是一个人站在舞台上。

When never said my words wishing they would be heard.
当我说话时,总是希望你能听见。

I saw you smiling at me was it real or just my fantasy.
我看到你对我微笑,那是真的吗?亦或者只是我的幻想。

Youd always be there in the corner of this time in little bar.
你总是站在角落,那小小的酒吧。

My last night tear for you sang more songs just once more.
这是我在这里的最后一夜。同样的老歌再唱一次。

My last night tear with you maybe yes maybe no.
这是我和你的最后一夜吗?也许是吧,也许不是。

I kind of liked it your way how you shyly placed your eyes on me.
我总是喜欢你那害羞看着我的眼神。

Oh did you ever know that I had mine on you.
噢,你知道吗?我也一样在看着你!

Darling so there you are with that look on your face.
As if you''re never hurt as if you''re never down.
亲爱的,你就在那里。你脸上的表情仿佛从没有受伤过、仿佛从没有沮丧过!


Shall I be the one for you who pinches you softly but sure.
我可以这样做吗?轻轻地捏你一下。如果你皱着眉头,

If frown is shown then I will know that you are no dreamer.
我可以知道你不是在做梦!

So let me come to you close as I wanted to be
Close enough for me to feel your heart beating fast.
可以让我靠近你吗?近到如我所愿!近到可以让我感受你加速的心跳!待在那里如果我轻声呼唤。

And stay there as I whisper how I loved your peaceful eyes on me.
我是多么爱着你那温和凝视我的眼神!

Did you ever know that I had mine on you.
你知道吗?我也一样在看着你。

Darling so share with me your love if you have enough.
Your tears is youre holding back or pain if thats what it is.
亲爱的,请和我分享。如果你有足够的爱情、如果你有压抑的泪水或是痛苦。

How can I let you know or more than the dress and the voice.
我要如何才能让你知道,我不是只有形体和声音。

Just reach me out then you will know that youre not dreaming.
请把手伸向我,你会知道你不是在做梦!

Darling so there you are with that look on your face.
As if youre never hurt as if youre never down.
亲爱的,你就在那里。你脸上的表情仿佛从没有受伤过,仿佛从没有沮丧过。

Shall I be the one for you who pinches you softly but sure.
我可以这样做吗?轻轻地捏你一下。

If frown is shown then I will know that you are not a dreamer.
如果你皱着眉头,我可以知道你不是在做梦!

No comments: