2006-08-29

心理视频:抑郁症对人际关系的影响



如果你曾经被诊断为抑郁症,也许你想知道为什么这事会发生在你身上;事实上,任何人都可能得抑郁症。抵抗抑郁症的第一步是了解什么是抑郁症,它如何对你产生影响,并且知道它是怎么引起的。Psytopic针对抑郁症的话题,选择了系列视频和资料与读者分享,如果有兴趣参与Psytopic的线下主题聚会,请发送email到psytopic[AT]gmail.com进行咨询或报名。-psytopic.com

以下视频是两名抑郁症患者亲身讲述抑郁症对人际关系的影响:
(载入需要1分钟时间,请耐心等待...)






录音文字:

(What patients say)

Bonnie:
“I think the hardest part of depression is what it does to the family. When you go home you want to be in your own environment, the one place you think you can be yourself. That’s not the case. When you have kids, if you have a spouse, you can’t just turn on and off the emotions.

我认为抑郁症最为难的地方是它给家庭带来的影响。当你回到家,你只想呆在自己的空间里,一个可以真正做回自己的地方。但实际上并非如此。当你有了孩子或者配偶的时候,你就不能随意变换自己的情绪了。

“Depression affects your family more than anything, but when you have kids you need to make them understand this is not about you. This is about mom; this is about dad. Parents have feelings. Parents are sad, parents are happy, but understand that if I’m angry, if I’m sad, it’s not about you.”

抑郁症比其他事情对家庭的影响更严重。如果你有孩子,千万得让他们明白你的情绪不对针对他们的,而是妈妈、爸爸(你)的事情。要让他们知道,作为父母的你会有感情,也会有快乐和悲伤的时候,让他们理解,如果你愤怒或者悲伤,一定不是因为孩子他们。

Mark:
“My symptoms affected my social life in a number of ways. There were few people that I really wanted to be around when I was experiencing symptoms that I would kind of let into my life, and my experience with myself was such that I felt very antisocial, didn’t want to be around most people and didn’t enjoy being around most people.

我的症状,影响了我国社会生活的许多方面。当我症状发作的时候,我真的很希望身边不要有那么多人,不需要很多人进入我的生活。我对自己的感受时这样的:我感觉自己是非常不善于社交的,不愿与大多数人接触,也不希望他们靠近我。

“My belief was that most people didn’t enjoy being around me much at that time either.”

我有着这样的信念:在那个时候,绝大多数人也不会喜欢和我呆在一起。


翻译:lightor.
来源:Depression

No comments: